نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|رنگ|نقاشی- نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|نقاشی ساختمان تهران

نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|رنگ|نقاشی- نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|نقاشی ساختمان تهران

نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|رنگ|نقاشی- نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|نقاشی ساختمان تهران|رنگ روغن ساختمان|مولتی کالر|بلکا-پتینه-رومالین - نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|رنگ|نقاشی |قیمت نقاشی ساختمان|لیست قیمت نقاشی ساختمان |نقاشی ساختمان|رنگ|
نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|رنگ|نقاشی- نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|نقاشی ساختمان تهران

نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|رنگ|نقاشی- نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|نقاشی ساختمان تهران

نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|رنگ|نقاشی- نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|نقاشی ساختمان تهران|رنگ روغن ساختمان|مولتی کالر|بلکا-پتینه-رومالین - نقاشی ساختمان|نقاشی خانه|رنگ|نقاشی |قیمت نقاشی ساختمان|لیست قیمت نقاشی ساختمان |نقاشی ساختمان|رنگ|

روانشناختی در نقاشی ساختمان


یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ اهمیت دارد ، بررسی تأثیر متقابل رنگ ها است . جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند . اگر در شرایط روشنایی مناسب ، چند ثانیه به یک رنگ فام دار خیره شویم و بی درنگ بر سطحی سفید بنگریم ، مکمل آن رنگ را خواهیم دید . این پدیده را – که ناشی از واقعیت فیزیکی رنگ عینی نیست – پی انگاره می نامند . پی انگاره ی هر رنگ ، رنگ مجاورش را تحت تأثیر قرار می دهد و در نتیجه ، تفاوت کیفی آن دو رنگ بارزتر می شود ( مثلا ً قرمز در کنار سبز ، پرمایه تر به نظر می رسد و برعکس ) . تغییری که بدین سان در جلوه ی رنگ ها پدید می آید ، مشخص کننده ی تباین آنها است . اگر موقعیت دو حوزه ی رنگی مقایسه شده چنان باشد که تغییر جلوه ی رنگ ها با هم تلاقی کند ، اصطلاح تباین همزمان به کار برده می شود . 


  • به دلیل سرعت پایین اینترنت در لود کردن عکس هاو رعایت نکردن در قانون کپی رایتاز گذاشتن زیاد نمونه کار معذور هستیم.

    دوستان گرامی و مشتریان عزیز برای اطلاع از نمونه کارهای ما با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۶۸۰۳۵۴ تماس بگیرید تا نمونه کارهای رابه صورت حضوری بازدید کنید

  • ویکرد روانشناختی رنگ به احساس های معینی نیز بستگی دارد که رنگ های عینی دربیننده برمی انگیزند. 

    به سخن دیگر ، در این مقوله ، رابطه ی رنگ های عینی با اثرات ذهنی شان مورد نظر است . رنگ هایی که حاوی مقدار زیادی آبی هستند ( از بنفش تا سبز) ، نسبت به رنگ هایی که زرد یا قرمز بیشتری در خود دارند (از مغز پسته ای تا ارغوانی) ، سردتر می نمایند . رنگ های سرد ، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می کنند و رنگ های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می شوند . به لحاظ بصری ، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند . بسیاری از نقاشان از این کیفیت رنگ ها برای فضا سازی تصویری بهره گرفته اند . منشأ احساس هایی چون گرمی ، سردی ، پیش آیندگی ، پس روندگی ، وزن و اندازه ی رنگ ها – که اصطلاحاتی رایج در ادبیات هنرهای تجسمی اند) همانا سه صفت اساسی رنگ ، یعنی فام ، درخشندگی و اشباع است . 


    نقاشان قدیم بسیاری از نمودها و اثرات بصری رنگ را بدون شناخت علمی به کار می بستند ، ولی انتشار نظریه های رنگ ، نقاشان پُست امپرسیونیسم ، اُرفیسم و آپ آرت را بر آن داشت که امکانات بیانی و تزیینی رنگ را گسترش دهند و به راه حل های تازه ای در مسائل حجم ، فضا ، نور و حرکت دست یابند . 



    * آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره

    آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

    تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور


    آشنایی با تأثیر رنگ در چیدمان

     

    آشنایی با تأثیر رنگ در چیدمان           :


    در زندگی پرتلاطم امروزی، داشتن آرامش، یکی از نیازهای ضروری انسان عصر حاضر است. همه ما برای یافتن لحظاتی آرام و بدون دغدغه در جستجو هستیم و گاه نیز فکر می کنیم رسیدن به آرامش روحی و فکری امری محال است . در این دنیای پرتحرک که هر روز در حال تغییر و تحول است، برای ایجاد آرامش و دادن این حس به انسان ها، نیازمند خلق چنین تفکری هستیم که درون خانه به دنبال آسایش و تمرکز فکری باشیم. برای طراحی این چنین محیطی، رنگ ، یکی از ضروریات است.

      

  • در یک خانه، رنگ به دو گونه مورد توجه قرار می گیرد؛ یک  فضای کلی و عمومی خانه، دیگری مجموعه ای از ترکیب بندی های رنگی که در یک اتاق و اجزای داخلی آن وجود دارد. با استفاده از رنگ مناسب می توان محیطی و فضایی برای استراحت و آرامش یافت، و آن گاه خانه تبدیل به پناهگاه و مأمنی می شود برای فرصت تفکر و اندیشه در این میان لازم است رنگ ها و تأثیر متقابل آن ها را بر یکدیگر بشناسیم.

      

    رنگ های همخوان یا همان رنگ هایی که در دایره ی رنگی ، مجاور یکدیگر قرار دارند،نقش مهمی درایجاد آرامش دارند. حتی اگر این رنگ ها تُنمایه ای قوی داشته باشند، مانند آبی تیره، سبز تیره، و ارغوانی، باز هم به انسان آرامش می دهند.اما برای به دست آوردن شناخت بیشتر، نکات مطرح شده در سلسله مقالات آشنایی با تأثیر رنگها،می تواند راهگشا باشد. بر این اساس، اثر بخشی برخی از رنگ ها بر یکدیگر را با نگاهی موشکافانه بررسی می کنیم. رنگ آبی، در مجموع، رنگی است آرامش بخش و تفکر برانگیز    .

     

    نگاه کلی به معنی هر رنگها : سبز فیروزه ای بیانگر شفافیت فکر و اندیشه است .

     آبی، چهره ای از واقعیت و پایداری و طبیعت ابدی را به نمایش می گذارد. هم چنین اندیشه ی بلند را القا می کند و فضا را آرام نگه می دارد.. به طور کلی، دو رنگ آبی و فیروزه ای رنگ هایی معنوی هستند؛

     

    اما قرمز متوسط در زمینه ی نارنجی، بیانگر محیطی است که دارای قدرت درونی است و زیر بنای دنیای مادی قرار می گیرد .


    در اتاق نشیمن، طیفی از رنگ های خاکستری تیره، سیاه و سفید، در کنار هم فضایی مناسب برای تفکر و سکوت به وجود آورده اند. گل های قرمز در کانون توجه قرار رفته، نگاه را به سوی خود جلب می کنند. انواع سایه روشن خاکستری، از تیره گرفته تا متوسط، رنگ هایی طبیعی اند و همانند سنگ، استقامت و استواری را بیان می کنند . به همین دلیل رنگ خاکستری تداعی کننده ی آرامش و اطمینان است.

     

     برای تأکید بر این حس می توان رنگ دومی را نیز در فضای یک اتاق وارد کرد. رنگ قرمز، معنای حرکت و قلب و زندگی را در خود نهفته دارد، یا صورتی متوسط که تداعی گر احساس پاکی و بی گناهی است. رنگ بنفش بیانگر دوستی و عشق است و طلایی علامت پایداری  رنگ بنفش یاسی الهام بخش و باطنی است .ترکیب این رنگ با آبی و اندکی فیروزه ای در پوشش پارچه ای تخت خواب، منظره ای معنوی و ملیح به وجود آورده است. رنگ هایی که پایه ی طبیعی دارند، در کنار هم منظره ای بسیار خوب و دلنشین ایجاد می کنند؛ مانند بژ و قهوه ای

      

    آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
    آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

    تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور

     

    زرد لیمویی در تابستان

    زرد لیمویی در تابستان

     

    بهترین راه برای کاستن از گرمای تابستان استفاده از هرآنچه که در طبیعت در این فصل به وفور یافت می شود است: بله، لیمو ترش هم یکی از آنهاست؛ هیچ چیز شما را بیش از نوشیدن یک لیوان شربت لیموی تازه، خنک نمی‌کند، اما این فقط به یک پارچ شربت لیمو ختم نمی‌شود، بهتر است لیمو را در تمام اتاق‌هایتان بچکانید تا بیش از هر زمان دیگری خنک بشوید.

     

    زرد لیمویی دقیقاً رنگ لیوترش در زمانی است که کاملاً رسیده باشد. یعنی یک رنگ روشن و کاملاً آبدار

     

    از زرد لیمویی می‌توانید برای روشن کردن هر اتاقی در خانه استفاده کنید: چه در اتاق نشمین پر نور و چه در اتاقی که هیچ پنجره ای ندارد و فضا به اصطلاح خفه است. استفاده از زرد لیمویی فقط به رنگ دیوارها ختم نمی‌شود، بلکه در آشپزخانه برای کابینت‌ها و قفسه‌ها و لوازم آشپزخانه و در نشیمن و پذیرایی برای مبلمان و در اتاق خواب برای تختخواب و رو تختی‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ زرد لیمویی این قدرت را دارد که در فضایی که به هیچ وجه نور طبیعی وجود ندارد، خطای حسی وجود نور طبیعی را ایجاد کند. در عین حال وقتی که در محیط نور طبیعی هم وجود داشته باشد، زرد لیمویی به بهسازی و با کیفیت تر جلوه دادن نورهای طبیعی کمک می کند.

     

    زرد لیمویی همچنین می توان به عنوان تم رنگی مکمل به صورت محدود در همه اتاقها استفاده کرد. این رنگ به عنوان مکمل در کنار رنگ‌های شاه بلوطی و خرمایی، انواع آبی، و سبز به زیبایی می‌نشیند.

     

    همچنین سفید روشن سبب می‌شود که این رنگ بیش از پیش و زیباتر از همیشه خودش را نشان بدهد. در تابستان با کمی زرد لیمویی می‌توانید هر اتاقی را تازه کنید و به آن نیرو ببخشید. در آخر که کار دکوراسیونتان تمام شد، با یک لیوان شربت خنک لیمو و بیسکویت های لیمویی سلیقه و چیدمان بی نظیر خود را جشن بگیرید.

     

     آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
    آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

    تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور

     

     

     

     

    زرد لیمویی در تابستان

    زرد لیمویی در تابستان

     

    بهترین راه برای کاستن از گرمای تابستان استفاده از هرآنچه که در طبیعت در این فصل به وفور یافت می شود است: بله، لیمو ترش هم یکی از آنهاست؛ هیچ چیز شما را بیش از نوشیدن یک لیوان شربت لیموی تازه، خنک نمی‌کند، اما این فقط به یک پارچ شربت لیمو ختم نمی‌شود، بهتر است لیمو را در تمام اتاق‌هایتان بچکانید تا بیش از هر زمان دیگری خنک بشوید.

     

    زرد لیمویی دقیقاً رنگ لیوترش در زمانی است که کاملاً رسیده باشد. یعنی یک رنگ روشن و کاملاً آبدار

     

    از زرد لیمویی می‌توانید برای روشن کردن هر اتاقی در خانه استفاده کنید: چه در اتاق نشمین پر نور و چه در اتاقی که هیچ پنجره ای ندارد و فضا به اصطلاح خفه است. استفاده از زرد لیمویی فقط به رنگ دیوارها ختم نمی‌شود، بلکه در آشپزخانه برای کابینت‌ها و قفسه‌ها و لوازم آشپزخانه و در نشیمن و پذیرایی برای مبلمان و در اتاق خواب برای تختخواب و رو تختی‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ زرد لیمویی این قدرت را دارد که در فضایی که به هیچ وجه نور طبیعی وجود ندارد، خطای حسی وجود نور طبیعی را ایجاد کند. در عین حال وقتی که در محیط نور طبیعی هم وجود داشته باشد، زرد لیمویی به بهسازی و با کیفیت تر جلوه دادن نورهای طبیعی کمک می کند.

     

    زرد لیمویی همچنین می توان به عنوان تم رنگی مکمل به صورت محدود در همه اتاقها استفاده کرد. این رنگ به عنوان مکمل در کنار رنگ‌های شاه بلوطی و خرمایی، انواع آبی، و سبز به زیبایی می‌نشیند.

     

    همچنین سفید روشن سبب می‌شود که این رنگ بیش از پیش و زیباتر از همیشه خودش را نشان بدهد. در تابستان با کمی زرد لیمویی می‌توانید هر اتاقی را تازه کنید و به آن نیرو ببخشید. در آخر که کار دکوراسیونتان تمام شد، با یک لیوان شربت خنک لیمو و بیسکویت های لیمویی سلیقه و چیدمان بی نظیر خود را جشن بگیرید.

     

     آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
    آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

    تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور

     

     

     

     

    نقاشی ساختمان

    مایع رنگینی که روی سطح چوب را می پوشاندکه این مایع رنگین پس از خشک شدن به شکل یک قشر سخت و غیر شفاف روی چوب باقی می ماند و به کلی نقش چوب را می پوشاند و تشخیص چوب را غیر ممکن می کند .رنگهای غیر شفاف خود به دسته های زیر تقسیم می شوند

     :

    رنگ روغنی: رنگ روغنی ترکیبی است از پودر رنگ، حلال، روغن جلا، اسکاتیف، مواد انعطاف دهنده و غیره است که به نوع پودر رنگ دارای رنگهای متفاوتی است.رنگ روغنی به دو دسته مات و براق تقسیم میشود.برای زدن رنگ روغنی لازم است سطح چوب را به روغن الیف آغشته و سپس با بتونه روغنی پر نموده و آن را رنگ نمود.حلال این نوع از رنگها تینر روغنی می باشد.از این رنگ برای مصارفی که در معرض رطوبت قرار می گیرند مانند: در و پنجره های ساختمان ، کابینت آشپز خانه و کلاً اشیای قابل شستشو استفاده می شود

    1_انامل

    نوعی جلای غیر شفاف است که بافت چوبی را مخفی می کند و در عوض رنگ مطلوبی به آن می دهد. انامل خیلی سخت و دارای قابلیت ارتجاعی خوبی می باشد. این جلا در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم است.انامل را می توان به وسیله تینر رقیق کرد.

    2_ رنگ پلاستیک

    ماده اصلی این رنگها مواد شیمیایی پلاستیکی است که در آب قابل حل است. این رنگها در مقابل رطوبت و حرارت دواوم ندارند. از این رنگها روی سطوح گچی و سیمانی و.... استفاده میشود.

     

    بتونه به موادی گفته میشود که برای پر کردن خلل و فرجها، ترک خوردگیها، زدگیها، پوشاندن سر پیچها و میخها و به دست آوردن سطحی صاف و یکنواخت به کار میرود.

     

    به طور کلی در انتخاب بتونه یاید موارد زیر رعایت شود:

     

    1_ محلی که قرار است با بتونه پر شود

    2_ نوع چوبی که با بتونه پر شود

    3_ نوع رنگی قرار است با بتونه پر شود

    4_ نوع آستر همرنگی که قرار است تغییر رنگ در زمینه چوب به وجود آورد

     

    بتونه های مورد مصرف در صنایع چوب :

     

    1_ بتونه چوب

    2_ بتونه همرنگی

     

    بتونه چوب: این بتونه ماده ای است ژله مانند و شفاف که از ترکیب سلولز و مواد رقیق کننده به دست میاید . از این بتونه برای پر کردن زدگیهای کوچک و خلل و فرج چوبهایی درشت بافت استفاده میشود. حلال آن تینر فوری و رقیق شده آن میتواند کار سیلر را انجام دهد. شفافیت این بتونه باعث میشود که در زیر رنگهای شفاف تا عمق روزنه ها آشکار شود و زیبایی چوب را افزایش دهد. سطح مورد نظر را با تینر یا محلول رقیق شده نیترو سلولز میپوشانند. بعد از خشک شدن آن سطح بتونه شده باید سنباده شود تا فقط بتونه داخل روزنهای چوب باقی بماند. بعد از پرداخت کار میتوان سطح کار را آستری زد و یا رنگ کرد.

     

    بتونه همرنگی

     

    این بتونه از مخلوط گلهای معدنی( رنکهای معدنی) آرد سریش یا سریشم و آب به دست میاید . از این بتونه برای پر کردن حفره ها و کنده کاریها ی چوبهایی که بر روی آنها رنگهای شفاف و یا آستری هم رنگی میخورد و به منظور همرنگ کردن آنها با قسمتهای دیگر چوب استفاده میشود

  •  

    رنگینه های معدنی که در تهییه این بتونه به کار میرود

     

    _ گل مل : که به رنگ سفید متمایل به زرد است و بیشترین سهم در تهییه بتونه را دارد .

    _ گل اخرا : یا اکسید آهن که به رنگ مایل به قهوه ای است .

    _ گل امرا : که به رنگ قهوه ای تیره است .

    _ گل ماشی : به رنگ متمایل به نارنجی است .

    _ لاجورد : که به رنگ آبی تیره ( لاجوردی ) است .

    _ گل زرد کرم: به رنگ زرد سیر است .

    _ گل سینکا : که پودر خیلی نرم و به رنگ سفید است .

     

    در تهیه بتونه های همرنگی ازدوده نیز استفاده میشود . از دوده به عنوان رنگ سیاه استفاده میشود .بهترین نوع دوده یدون چربی است ( دوده سوئدی) . باید توجه داشت که در ساخت بتونه غلظت آن بسیار مهم است . هر چه رقت بتونه زیاد باشد چسبندگی آن نیز بیشتر خواهد شد ولی در عوض نشست آن بیشتر خواهد شد . و بعد از پرداخت در محل بتونه شده گودی به وجود میاید برای اینکه بتونه نشست بشتری داشته باشد میتوان بتونه را در دو مرحله بر روی کار زد .ابتدا بتونه را رقیق کرده بر روی کار میزنیم و پس از خشک شدن و در مرحله بعد میتوان از بتونه غلیظ استفاده کرد .

     

    بتونه روغنی : این بتونه را میتوان به دو صورت رنگی و سفید تهیه کرد که نوع سفید آن همان بتونه شیشه است که برای محکم کردن شیشه از آن استفاده میشود .

    بتونه های ذکرشد

     

     

     آماده ارائه خدمات به انواع شرکتها ، نهادها ، بیمارستان ها ، شهرداری ها و غیره
    آماده ارائه خدمات به شما هموطن عزیز در اسرع وقت

    تماس با ما : 7680354 - 0912 * بابک قلی پور